Victor Rebengiuc este un excepțional actor de teatru și film, cu o influență extraordinară asupra scenei culturale românești, de-a lungul incredibilei sale cariere de peste 65 de ani, dar și o personalitate fabuloasă a agorei, cu un acut simț civic.
S-a născut pe 10 februarie 1933, la București. În 1952, a intrat la Institutul de Teatru, la clasa Aurei Buzescu, una dintre personalitățile care i-au marcat existența. După absolvire și câteva luni petrecute la Teatrul Național din Craiova (unde și-a făcut debutul în teatrul profesionist în 1956, în Bărbierul din Sevilla, regizat de Vlad Mugur) a intrat în trupa Teatrului Municipal (astăzi Teatrul Bulandra), de care se leagă cea mai mare parte a carierei sale teatrale și a cărui directoare era Lucia Sturdza Bulandra. Primul spectacol în care a jucat aici a fost Omul care aduce ploaie de Richard Nash, în regia lui Liviu Ciulei.
În spectacolele-cult ale Teatrului „Bulandra“, regizate de Liviu Ciulei, Victor Rebengiuc, actor de caracter prin excelență, a creat roluri remarcabile precum: îndrăgostitul Orlando în Cum vă place de W. Shakespeare (1961), cuceritorul și pragmaticul Tipătescu în O scrisoare pierdută de I.L. Caragiale (1979), monstruosul și emoționantul Caliban în Furtuna (1979), violentul și sensibilul Stanley Kowalsky în Un tramvai numit dorință de T. Williams, Bubnov din Azilul de noapte de Maxim Gorki (1975), Bottom, țesătorul de un comic nebun, în Visul unei nopți de vară (1991) sau rolul Tatăl în care testează, cu atâta iscusință, granița sensibilă dintre om și personaj, în Șase personaje în căutarea unui autor (2005).
Teatrografia lui Victor Rebengiuc este impresionantă și copleșitoare: a colaborat cu cei mai importanți regizori ai teatrului românesc: Liviu Ciulei, Valeriu Moisescu, Radu Penciulescu, Silviu Purcărete, Cătălina Buzoianu, Dan Micu, Alexandru Tocilescu etc., în producții antologice montate la Teatrul Bulandra, la Teatrele Naționale din Cluj sau Craiova.
Întâlnirea cu Yuri Kordonsky este unul dintre momentele esențiale ale teatrului românesc din ultimii ani, pentru că spectacole precum cele montate la Teatrul „Bulandra“ – Unchiul Vanea (2001), Căsătoria de N.V. Gogol (2003) sau Marmură de Iosif Brodski (2015) sau la TNB –Inimă de câine de M. Bulgakov ne-au dat șansa descoperirii altor valențe spectaculoase ale talentului imens al lui Victor Rebengiuc. Sclipitor, aluziv, capricios, amuzant, emoționant, riguros, senin și profund uman și vulnerabil – așa ni-l redescoperă Kordonsky pe acest mare artist.
Trebuie amintit și spectacolul Regele moare de Eugène Ionesco, montat de Andrei și Andreea Grosu, la TNB în 2017, în care Bérenger întâiul, cu același firesc și cu aceeași simplitate, ne face părtașii celui mai mare mister al vieții și a ce e dincolo de ea.
Victor Rebengiuc este, totodată, și un mentor admirat și respectat de nenumărate generații de artiști – a fost rector al UNATC „I.L. Caragiale“, în perioada 1990–1996, dar și director al Teatrului Bulandra, în perioada 1996–1998. A câștigat cinci premii UNITER pentru Cel mai bun actor în rol principal, fiind nominalizat de zece ori, precum și Premiul pentru întreaga activitate, în 2003, și Premiul de excelență, în 2014.
Pe lângă contribuția semnificativă la spectacolele de teatru TV și radiofonic, acesta este, de asemenea, și o personalitate marcantă a cinematografiei, în care a debutat în 1956, în pelicula Mândrie, regia Marius Teodorescu. Consacrarea avea să i-o aducă rolul Apostol Bologa, în magistrala producție Pădurea spânzuraților, după romanul lui Liviu Rebreanu, în regia lui Liviu Ciulei, care a obținut Premiul de regie la Festivalul Internațional de Film de la Cannes.
Pe lângă interpretările memorabile din De ce trag clopotele, Mitică?, după I.L. Caragiale, în regia lui Lucian Pintilie (Pampon, 1981) sau excepționalul rol din Moromeții, în regia lui Stere Gulea (Ilie Moromete, 1985), Victor Rebengiuc a jucat în peste 50 de filme, regizate de Dan Pița, Nicolae Mărgineanu, Alexandru Tatos, Manole Marcus sau Alexa Visarion.
A câștigat două Premii Gopo, la categoria Cel mai bun actor într-un rol principal, pentru Câinele Japonez (regia Tudor Cristian Jurgiu, 2013) și Medalia de onoare (regia Călin Peter Netzer, 2009). În 2022, alături de soția sa, formidabila actriță Mariana Mihuț, a primit Premiul Gopo pentru întreaga carieră.
În prezent, Victor Rebengiuc poate fi văzut pe scena Teatrului „Bulandra“ într-unul dintre cele mai importante spectacole ale ultimilor ani: Tatăl de Florian Zeller, în regia lui Cristi Juncu.
Un spectacol în care forța scenică, spiritul ludic, amestecul tulburător de ironie și sensibilitate pe care Rebengiuc le aduce în fața noastră, în personajul André, i-au adus în acest an Premiul UNITER pentru Cel mai bun actor în rol principal.
Un spectacol în care forța scenică, spiritul ludic, amestecul tulburător de ironie și sensibilitate pe care Rebengiuc le aduce în fața noastră, în personajul André, i-au adus în acest an Premiul UNITER pentru Cel mai bun actor în rol principal.
Foto credit : Florin Ghioca
Irina Pencea s-a alăturat celui mai puternic brand de ecommerce din Europa Centrală și de Est în urmă cu doi ani, timp în care a consolidat poziționarea eMAG ca o platformă universală de shopping pentru cei peste 9 milioane de clienți din toate cele trei țări în care este prezent: România, Bulgaria și Ungaria. Obiectivul Irinei este de a crește business-ul eMAG prin crearea de sinergii la nivel regional, pornind de la know-how-ul, serviciile și tehnologia dezvoltate în România. De la preluarea rolului de General Manager al eMAG România în 2023, compania a atras mai mulți clienți care au cumpărat mai des și din mai multe categorii, adoptând serviciile de livrare și plată flexibilă.
Irina a venit la eMAG după 24 de ani în marketing și 10 ani de antreprenoriat, timp în care a a co-fondat și condus una dintre cele mai premiate agenții de comunicare independente din România și a contribuit la construirea unor branduri de succes din industrii precum banking, ecommerce, telecom, retail sau energie. Irina este pasionată de sporturile în aer liber, iar în timpul liber îi place să alerge, să schieze și să facă sailing împreună cu familia sa.
Valentin Radu, pionierul mișcării CVO (Customer Value Optimization), este fondatorul Academiei CVO, unde a făcut echipă cu profesori și practicieni de seamă pentru a-i învăța pe oameni cum să obțină o creștere durabilă prin înțelegerea și grija față de clienții lor. El este, de asemenea, autorul The CLV Revolution, o carte foarte apreciată pentru companiile care doresc să ia în serios valoarea clientului.
Valentin crede cu fermitate în principiul centrării pe client. Această mentalitate i-a permis să construiască un istoric relevant în antreprenoriat, după ce a fondat patru companii de-a lungul carierei sale.
În calitate de fondator și CEO al Omniconvert, Valentin are ca obiectiv revoluționarea industriei de eCommerce, oferind soluții avansate pentru sute de companii de retail, inclusiv pentru nume precum Avon, Patagonia, Auchan și mulți alții.
Petruș Stuparu este acum Partner și Head of Team Culture în Trend Consult. Încă din 2007 misiunea lui a fost să vorbească în lumea business despre adevăruri uneori greu de spus în așa fel încât lumea să se regăsească ușor. Crede cu tărie în lidership cu entuziasm autentic; se specializează în livrarea de soluții de top care susțin cultura organizațională, performanța și creșterea organizației.
Este pasionat de dezvoltarea organizațiilor și a indivizilor, sprijinidnu-i pe aceștia să-și atingă visele prin călătorii de învățare inovatoare și personalizate care promovează colaborarea și schimbările durabile. În plus, se bucură enorm să îndrume și să susțină următoarea generație de consultanți și lideri.
Mihai Neagu, inginer economist la bază, ocupă în prezent poziția de CEO al grupului de firme Perla Harghitei&Apemin Tușnad, făcând naveta, cu plăcere, între zona aglomerată a Bucureștiului și zona liniștită, curată și cu oameni calzi din centrul Transilvaniei.
Zona de vânzări a fost și a rămas ”marea sa dragoste”, mai ales pentru libertatea de a decide pentru el și echipa sa, împreună cu oamenii din echipa lui. Profesional, a urcat treaptă cu treaptă și a înțeles nevoile oamenilor din organizații, ceea ce l-a modelat ca profesionist și om. ”Am fost motivat, rănit, trântit la pământ, ridicat din nou, însă un lucru este cert, acela că am ajuns să mă cunosc și să pot, cu ușurință, recunoaște modele de personalitate din jurul meu”, spune Mihai.
Pasiunile sale sunt călătoriile cu motocicleta și yachtingul sportiv, de performanță.
Feri s-a alăturat companiei Danone în urmă cu 13 ani. De naționalitate român, înainte să devină pasionat de Danone, a lucrat în companii precum Kraft Foods și GSK unde a contribuit la lansarea și dezvoltarea unor branduri precum Milka și Sensodyne, în roluri de management de vânzări, distribuție, trade marketing.
S-a alăturat companiei Danone România în 2009 în departamentul de vânzări în divizia Nutricia, iar în 2015 a preluat poziția de Country Manager, Divizia Nutricia România. În 2020 a preluat o poziție globală, Channel & Category Development Director Divizia Nutricia. Din 2023 ocupă poziția de Director Divizia Nutriție Specializată Danone Europa Centrală și de Est.
Feri crede în leadershipul situațional, în faptul că diverse contexte necesită stiluri de leadership diferite. Este inspirat și entuziasmat de vise și țeluri mari și crede că echipele motivate pot muta munții. Își dedică timpul liber familiei, cărților, tehnologiei, cântă la chitară și învață să adopte un stil de viață sănătos. Se încarcă cu energie descoperind oameni și perspective noi.
Albert Davidoglu are o experiență de 23 de ani în FMCG. Din 2012 lucrează pentru Macromex, liderul pieței în temperatură controlată, iar din 2019 ocupă poziția de CEO.
Între 2015-2020 a fost membru al Consiliului de Administrație La Lorraine România, o fabrică de brutărie și patiserie congelată în care Macromex a fost acționar. Înainte de Macromex, a lucrat timp de 13 ani pentru Unilever, atât în țară, cât și în străinătate, unde a acumulat experiență în departamentele Comercial, Trade marketing și Supply Chain.
A absolvit Academia de Studii Economice și are un master în Investiții, urmate de numeroase cursuri și specializări parcurse în timpul activității profesionale.
Cosmin Moldovan conduce una dintre cele mai importante companii clujene din industria cărnii și preparatelor din carne, pe care a înființat-o în 1994, împreună cu tatăl său Ștefan. De-a lungul anilor, s-a implicat nu doar în dezvoltarea propriei companii (care astăzi înseamnă 400 de angajați, o rețea de 37 de magazine în Cluj, Bistrița și Bihor, un magazin online, un restaurant, două unități de producție, o secție de gastronomie, un depozit logistic și o fermă de vaci la Mociu, cu linie de procesare și ambalare a laptelui), ci și în susținerea comunității tinerilor antreprenori locali.
Dornic să revitalizeze școlile profesionale și de meserii, Cosmin Moldovan este unul dintre inițiatorii Centrului de Învățământ Profesional Dual pentru Tineri, cu specializare în industria alimentară, dezvoltat în colaborare cu autoritățile locale, Inspectoratul Școlar Județean Cluj, USAMV Cluj și alți agenți economici. De asemenea, din pasiune pentru meseria de măcelar și din dorința de a readuce această meserie în atenția noilor generații, Cosmin Moldovan a inițiat anul acesta, prin Fundația „Ștefan Moldovan”, formarea echipei „Măcelari de elită” cu care România va participa în 2025 la World Butchers’ Challenge, cel mai prestigios eveniment mondial de măcelărie.
Cosmin Moldovan este fondator și președinte al Fundației „Ștefan Moldovan”, președinte al Asociației AgroTransilvania Cluster și al Cooperativei Someș Arieș, vicepreședinte al Asociației Prison Fellowship Romania, membru în Consiliul de Administrație al G500 Investment, GAL Someș Transilvan și al Colegiului Tehnic ’’Raluca Ripan’’, administrator al Țaga Agro Lact, precum și membru al Romanian Business Leader și ACS Sporting Apahida.
Cu peste 20 de ani de experiență în domeniul comunicării, este consultantă de comunicare și facilitatoare de workshopuri de comunicare în companii, instituții publice, ONG-uri și creatoare de programe de îmbunătățire a soft skill-urilor (empatie, vorbit în public, comunicare în scris etc).
Misiunea ei e să contribuie la o comunicare empatică, transparentă și contemporană între organizații și publicurile lor. Face asta prin consultanță, traininguri, workshop-uri, discursuri publice. Este preocupată de noile tehnologii, de impactul lor în viaţa noastră și de mecanismele prin care se clădește azi reputația în spațiul public atât online, cât și offline. Cel mai mult o preocupă felul în care se câștigă, se păstrează și se pierde încrederea.
Din 2019 este în board-ul Fundației Comunitare București. A absolvit masterul de Antropologie | Studii Vizuale şi Societate la SNSPA, susţine initiativele de luptă împotriva violenţei domestice şi pe cele care pot schimba în bine viața fetelor și femeilor din România.